'Kokoši trebaju biti oslobođene od patnje okrutnog kaveznog zatočenja'
Ab Ovo naziv je kampanje kojom se Udruga Pobjede priključuje Open Wing Allianceu pokrenutom od američke neprofitne udruge za zaštitu životinja s farmi The Humane League. Cilj Open Wing Alliancea oslobađanje je kokoši za nešenje jaja iz kaveza. Savez broji više od 50 udruga članica iz svih krajeva svijeta.
Naziv Ab Ovo potječe od istoimene latinske izreke, što u doslovnome prijevodu znači: od jajeta, a prevodi se: od početka. Zašto ne bismo zamislili kako je svaka koka slobodna odabrati svoje drvo za noćni počinak? Mi smo u ovoj priči zamislili da je to drvo jabuke... i imamo početak!
Nažalost, kokoši u današnjem industrijskom uzgoju daleko su od toga da imaju svoju jabuku ili bilo koje drugo stablo za miran noćni počinak. One su nasilno ugurane u žičane kaveze koji su toliko mali da ne zadovoljavaju njihove osnovne i važne životne potrebe. Kokoši uglavnom ne mogu izdržati tu ekstremnu patnju te joj neke podlegnu i umru u kavezima.
Uslijed takvih životnih uvjeta, učestale su i ozljede nogu i kandži, napukline i druge ozljede tkiva i organa, slomljene kosti, deformacije, a prisutne su i duševne boli te goleme i beskrajne frustracije.
Na poticaj The Humane League i drugih udruga saveznica okupljenih u Open Wing Allianceu, brojne su svjetske tvrtke odlučile ne podupirati tu praksu te najkasnije do 2025. godine u potpunosi prestati nabavljati i koristiti jaja iz kaveznog uzgoja. Neke od njih su Barilla, Pepsi, Lidl, Accor Hotels Group, InterContinental Hotels, Unilever, Nestle, Ferrero, Spar, Kaufland, Walmart, Metro Cash&Carry i mnogi drugi međunarodni brendovi i tvrtke.
Udruga Pobjede kroz ovaj projekt želi doprinijeti nastojanju da sve kokoši koje se koriste za proizvodnju jaja u bilo kojem djelu svijeta trebaju biti oslobođene od patnje okrutnog kaveznog zatočenja. S tim ciljem, u narednim će mjesecima informirati i senzibilizirati petstotinjak hrvatskih tvrtki, trgovačkih lanaca, proizvođača pekarskih proizvoda i tjestenina, hotelijera i ugostitelja, da se priključe svojim kolegama i konkurentima iz drugih zemalja i kontinenata te donesu pravu odluku i u svojem poslovanju usvoje politiku 'bez kaveza'.