Kineski BYD ulazi na hrvatsko tržište: Novi salon električnih vozila otvara se u Zagrebu

Jedan od najvećih svjetskih proizvođača električnih vozila, kineski BYD (Build Your Dreams), službeno ulazi na hrvatsko tržište. Svoj prvi izložbeni salon otvara 23. travnja u Zagrebu, na lokaciji s poznatom automobilskom poviješću – Savskoj cesti, u prostoru gdje je ranije bio smješten salon Tesle.
Nakon višemjesečnih priprema, novi showroom je u potpunosti opremljen i spreman za doček prvih posjetitelja. Očekuje se da će BYD predstaviti širok raspon električnih limuzina i SUV-ova, modela koji su već stekli popularnost diljem Europe.
Ovaj potez dodatno obogaćuje hrvatsku ponudu električnih vozila, u kojoj su već prisutne kineske marke poput MG-a i Dongfenga. MG bilježi uspješnu 2024. godinu, s osobitim naglaskom na model MG4, koji je do sada imao 126 registracija. Dongfengovi Seres 3 i Seres 5 također bilježe rastući interes među domaćim kupcima. Noviji modeli kao što su BYD Dolphin i XPeng G9 tek su krenuli graditi prisutnost, s po jednim registriranim primjerkom.
BYD je specijaliziran za razvoj i proizvodnju električnih vozila na baterije (BEV), plug-in hibridnih modela (PHEV), kao i električnih autobusa i kamiona. Njihova vozila prodaju se pod osnovnom markom BYD, ali i kroz premium brendove kao što su Denza, Fangchengbao i Yangwang.
Tvrtka je osnovana 2003. godine, preuzimanjem Xi'an Qinchuan Automobila, a na tržište je ušla s benzinskim modelom F3 2005. godine. Od tada je BYD prošao kroz dinamičan razvoj, a od 2020. bilježi snažan rast prodaje. U 2023. godini postali su najprodavaniji automobilski brend u Kini, nadmašivši čak i Volkswagen, te su se svrstali među tri najvrjednija proizvođača automobila u svijetu po tržišnoj kapitalizaciji.
Ulazak BYD-a na hrvatsko tržište mogao bi dodatno pojačati konkurenciju i ubrzati tranziciju domaćih vozača prema električnim vozilima, nudeći novu razinu tehnologije, dizajna i pristupačnih cijena.