SALVE UVREDA HZZ-u: Dok je nezaposlenost jedan od gorućih problema, narod masno plaća ovakvu reklamu?
"Potrošili ste godišnja proračunska sredstva za zapošljavanje mladih u prvih sedam mjeseci 2016. te obustavili mjere aktivne politike zapošljavanja za dio korisnika, i to bez nekog smislenog kriterija. Nezaposlenost mladih u Hrvatskoj je 34.8 posto, a vi ste potrošili 184.000 kuna na ovaj spot?!", tek je jedan od ogorčenih komentara na Facebook stranici Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ), a evo i zašto.
Naime, iako su mislili da su svoj reklamni spot, u koji su uključili rasplesanu Lanu Jurčević, sunce i koktele, uklopili u ljetnu reklamnu shemu TV kuća, u HZZ-u su zapravo učinili veliku pogrešku. Riječ je o reklami koju su plasirali pod parolom "Za sve je kriv Zavod":
Lana Jurčević skakuće u ljetnom kafiću u kojem joj konobar poslužuje koktel. Lana i konobar uslikaju nekoliko selfieja, a konobarovi prijatelji zaključuju kako ima "super posao". Konobar ponosno odgovara: "Pa naravno da imam, i za sve je kriv Zavod". Jesu li se iz HZZ-a htjeli pohvaliti mjerom aktivnog zapošljavanja mladih, osobito u sezoni, ne misleći pritom na površnost kojom nitko nije oduševljen? Svedemo li priču na jedan zajednički nazivnik, bio bi to loš marketing. S druge strane, sudeći prema komentarima koji ne prestaju stizati na Facebook stranicu HZZ-a, radi se o naprosto nelogičnom potezu.
"Koji Pokemon je odobrio izradu onako glupe i bezobrazno skupe reklame, s čijim se budžetom moglo učiniti 1000 pametnijih stvari?"
"E ovim ste dotakli dno.... čudim se samo što narod ovo tolerira", samo su neki od komentara.
Sezonski poslovi, koje su mnogi u besparici preko ljeta prihvatili, nisu stalno rješenje te se njima dio radnika s liste HZZ-a tek privremeno skida te po završetku sezone nastavljaju živjeti mahom od novca zarađenog u tih nekoliko mjeseci. Koliko je to "super", kako kaže reklama HZZ-a, vrlo je diskutabilno.
O cijeloj se priči na Facebook profilu oglasila i pjevačica Lana Jurčević koja glumi u spotu. Njezin status kojim pokušava popraviti situaciju prenosimo u cijelosti:
"Žao mi je što se jedna pozitivna priča u dijelu medija predstavlja na ružan i neprimjeren način. I kampanja i TV spot, pa i moj angažman imao je samo jedan i to pozitivan cilj. To je zapošljavanje nezaposlenih mladih ljudi. Znam da će anonimnih hejtera na internetu uvijek biti što god da se pozitivno radilo, ali me iznenađuje to što pojedini mediji prenose samo njihove reakcije kao relevantne. Upravo oni pokazuju da postoji doza neinformiranosti o svim mogućnostima koje programi za zapošljavanje imaju i da je ovakva kampanja potrebna.
I sama se često nađem u borbi s birokracijom i sigurna sam da su mnogi nezaposleni s pravom ogorčeni na šumu papirologije kroz koju često prolaze. Ali baš zato mislim da ova komunikacija ima smisla. Da bolje informira nezaposlene mlade ljude. Da se jave u zavod. Da saznaju kako se mogu iskoristiti sredstva koja im zavod dijeli za dodatno obrazovanje, prekvalifikacije, stjecajne radnog iskustva ili pokretanje vlastitog posla. I još nešto što mislim da je jako važno: vjerujem da će zbog ove kampanje i HZZ moći bolje razumjeti glas nezaposlenih kojima su ti programi potrebni. Ja sam samo pjevačica koja piše i pjeva svoje pjesme i želi nekome sivi dan pretvoriti u malo vedriji. Ja nisam ministar, ni vlada, niti političar niti to želim biti. Ja sam na istoj strani kao i vi. Zato sve one koje žele upravljati svojim životom, a ne samo pljuvati po svemu još jednom pozivam da podrže ovu akciju i da se priključe ovoj pozitivnoj priči", napisala je pjevačica lakih nota.