Na primjeru registarskih tablica vidimo koliki je Tuđman bio vizionar
Cijela priča o izradi novih registarskih tablica posve je deplasirana i besmislena. Htjeli su nam podmetnuti tablice bez ikakvog identiteta i logike. Potrošili su se silni novci na nešto što nije trebalo, jer nam je tablice vizionarski osmislila još Tuđmanova vlada početkom devedesetih. Taj detalj oko "Tuđmanovih tablica" pokazao je kako je prvi predsjednik i u tim sitnim detaljima imao kvalitetnu viziju budućnosti
Jedna od većih floskula koja se već desetljeće i pol valja uglavnom lijevim spektrom hrvatske politike i medija je ona kako su Franjo Tuđman i njegova vlada bili uvjereni eurofobi i protivnici hrvatskog integriranja u Europu. Naravno, riječ je o duboko pogrešnoj tezi, možda je bolje reći podvali, koju svih ovih godina osporava jedan naoko sitan, ali vrlo važan i inteligentan detalj. Naime, kad smo početkom devedesetih uvodili nove registarske tablice, koje su i danas u uporabi, mnogi su negodovali što su te tablice na svojoj lijevoj strani bile - nesimetrične. Naime, na lijevoj strani zjapila je (i još zjapi) odista 'rupa', prazan prostor od nekoliko četvornih centimetara. S desne strane te 'rupe' nadovezala se skraćenica hrvatskih gradova u kojoj je automobil registriran (ZG, ST, OS, RI, DU itd.).
Međutim, ta 'rupa' na tablicama u tim vremenima nije ostavljena bez razloga i nije bila bez smisla. Tuđmanov MUP je, naime, taj prostor "rezervirao" za europski logo kad jednog dana Hrvatska uđe u europsku zajednicu naroda. Ako je išta tako zorno pokazalo da su Tuđman i njegova vlada u devedestima imali ambiciju Hrvatsku uvesti u Europsku uniju, onda je to bila ta registarska tablica i spomenuta 'rupa' na njoj.
Prije dvije i pol godine vodstvo MUP-a pod ravnanjem Ranka Ostojića odlučilo je raspisati javni natječaj za novi dizajn registarskih tablica jer su navodno tadašnje (i sadašnje) tablice bile dizajnerski zastarjele. Na natječaj su se javili mnogi ugledni dizajneri i predstavili svoja rješenja.
Sve nihove ideje uglavnom su bila dizajnerska prenemaganja, da ne upotrijebimo koju težu riječ, po principu tko će napraviti atraktivnije i oku ugodnije tablice kao da je njihova poanta samo u ljepoti. Najapsurdnije u cijelom tom dizajnerskom 'cirkusu' je bilo to što niti jedan rad nije uključio nešto što bi trebalo biti samorazumljivo i logično kad su u pitanju registarske tablice, naročito ako uzmemo u obzir taj poseban hrvatski kontekst u kojem smo tek nedavno ostvarili državu. Naime, niti jedan rad nije uključio hrvatski grb na tablicama! Bilo je čak i takvih rješenja koja su išla za kopiranjem registarskih tablica susjedne nam disfunkcionalne države BiH u kojima na pločicama nema ni simbola države, ni simbola grada u kojem je automobil registriran. Da smo prihvatili to rješenje, Hrvatska bi, ako je suditi po registarskim oznakama, bila zemlja beza povijesti, tradicije, gradova. Tek zbir matematičkih brojeva.
S obzirom da su Hrvati prilično sentimentalni kad su u pitanju sadašnje tablice koje imamo još od rata i osamostaljenja, u javnosti je tada izbio golemi revolt zbog novih tablica koje ne bi imale povijesni hrvatski grb. Zato je Ostojićev MUP ipak pokazao mrvicu mudrosti, prihvatio je želju javnosti i ostavio sadašnje tablice u obliku kakvim jesu uz dodatnu "instalaciju" europskog loga. Dakle, stotine i stotine tisuća kuna su potrošene na isplate honorara dizajnerima, posve bespotrebno.
"Potrošeni milijuni da bismo imali pločice kakve smo imali, samo sa znakom EU", pljušti naslov u jednom današnjem dnevniku.
Točno, Hrvatska je potrošila golemi novac na nešto što je bilo posve besmisleno mijenjati jer Tuđmanova vlada je na sve mislila još prije 25 godina. Kakvi su to vizionari bili, mislimo na Tuđmana i tadašnji vrh, vidimo i na ovom malom detalju.